gimptuj

karnekdo

/ #18 Kaj pa dejstva

2012-12-23 20:39

Finska... Pozabo si povedat da je tam drugačen sistem. Ta številka na katero se sklicuješ, 51% dijakov v gimnazijah... poglej številčno, Finska, ki ima 5 miljnov prebivalcev je leta 2007 vpisala okoli 33 tisoč gimnazijcev (http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/ammatillinen_koulutus/hallinto_ohjaus_ja_rahoitus/liitteet/PM__1250_opiskelijapaikan_lisxminen_01012010.pdf).
Slovenija ima dva miljona in je vpisala enako število (http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=3871#tabele)... Statistiko se da lepo manipulirat.

Dejstvo je, da je v Sloveniji preveč vpisa na Gimnazije, potem pa posledično preveč vpisa na študij (predvsem v družboslovne smeri). Premalo je tehničnih znanj (že po srednji šoli) in vpisa na tehnične šole (lahko tudi tehnične gimnazije). Že leta 2003 smo se pogovarjali o sprejetju omejitve vpisa na Svetu zavoda za en oddelek, ter ga celo sprejeli, ravnateljica je pa takrat mimo sveta iz strani ministrstva dobila potrditev za dodaten oddelek.

Manjše število učencev pomeni večjo kvaliteto dela in boljše bodoče študente. Vsi vemo, da se v gimnaziji vsaj 10-15% dijakov "šlepa" skozi, na koncu ima velike težave z maturo, se nato zaradi nizkega števila točk vpiše fiktivno zaradi statusa, po 25 letu pa ima problem. Nekje je ta cikel treba prekinit. Te ljudi je potrebno iz šol, ki omogočajo odlaganje odgovornosti v daljno prihodnjost, naučiti praktičnih znanj, na katera se bodo lahko oprli in prinesli neko dodano vrednost. Podpiram omejitev vpisa na splošne gimnazije. Naredite pa tehnični ali naravoslovni oddelek, pa bo!