Proti ukinitvi financiranja učne pomoči kot ene izmed oblik DSP

"Čudežna" specialna pedagoginja

/ #108 Specialni pedagog na šoli v zadnjih 15 letih - RESNICA O INTEGRACIJI

2015-01-22 12:58

Pozdravljeni! 

Odzvala se bom na komentar št. 90, ki ga je prispevala Miša. Po vseh teh letih opažam, da veliko učiteljev še vedno ne pozna dela specialnega pedagoga, mogoče smo specialni pedagogi tudi sami krivi, ker smo delo premalo predstavljali. Torej, če gramo 15 let nazaj, ko se je integracija začela.

-DSP  je bila v osnovi  namenjena otrokom s specifičnimi učnimi težavami in razvojnimi motnajmi (diskalkulija, disleksija, dispraksija, avtizem, ...) in ne učencem s splošnimi učnimi težavami, kjer so sposobnosti nižje ali celo gre za motnjo v razvoju

- Učenci in izvajalci so začeli dobivati ure DSP-ja, katere so bile v začetku sistematizirane za specialne pedagoge in učitelje 

- učenci z odločbami so vplivali na normativ, veliko oddelkov se je na račun tega delilo.

- vse navedeno je pripeljalo do velikega števila dodatnih ur na šoli, kar je ustrezalo ravnateljem in učiteljem

- ravnatelji prepovejo vsa možna prešolanja, saj vsak otrok prinese šoli dodatne ure zaposlitev

- "eksplozija" populacije otrok z odločbami na šolah. Odločbo so dobili čisto vsi, ki so podali vlogo, pa če imajo otroci specifične primanjkljaje ali ne

- začele so se kršitve pri posredovanju informacij  za zavod o zagotavljanju kadrovskih pogojev, saj so šole navedle tisti kader, ki jim je ustrezal, komu so manjkale ure, ne pa koga bi otrok potreboval. Na tak način je veliko učiteljev in drugih delavcev na šoli dobilo sistematizirane ure 

- POSLEDICA OZ. KAZEN: ure učne pomoči učiteljev ne bodo več sistematizirane, ampak plačane po realizaciji.

- učitelji so jezni na specialne pedagoge, ker "istega" dela nimajo sistematiziranega

- DSP tudi po tem absolutno preveč stane

- ukinitev financiranja učne pomoči - ZAKAJ UČITELJI ZA "ISTO" DELO NE DOBIJO PLAČANO NIČ, KO PA SPECIALNIM PEDAGOGOM ŠE ZA IZVEDBO URE VSE PRIPRAVIJO?

 

Miša!

Moje delo je razvijati pri otroku prilagojene strategije učenja, uporabljati specifične metode dela. Vso snov devetletke moram dobro obvladovati, ker mi pomeni le sredstvo za doseganje mojih specialno-pedagoških ciljev, ker je moja ura žal v času pouka. Nikoli nisem podcenjevala dela učitelja in sem tudi sama večkrat presodila, pri kateri snovi bova z otrokom ostala v razredu. Sem proti temu, da za vašo delo ne bi dobivali plačila, sem pa tudi proti temu, da se za splošne učne težave odločbe sploh izdajajo, saj bi tem učencem lahko pomagali v okviru dopolnilnega pouka, šolske svetovalne službe in individualne in skupinske pomoči. Pač ne bi imeli vsi dobrih, prav dobrih in odličnih ocen, ker tako ali tako ne prikazujejo realnega znanja. Velikokrat si tudi sami nalagate delo, kadar hočete na šolah obdržati otroke, ki sodijo v drugi program. DSP pa naj dobijo tisti otroci, ki jim na šoli na znate pomagati in imajo normalne intelektualne sposobnosti in vaših dodatnih ur po odločbah ne potrebujejo.