ZA primestne vlake na 15min v Ljubljanski urbani regiji

Stopite v stik z avtorjem peticije

Ta tema pogovorov je bila samodejno ustvarjena iz peticije ZA primestne vlake na 15min v Ljubljanski urbani regiji.


Gost

#1

2015-01-16 11:54

90% vlakov ima zamude in kontrolorji se obnasajo kot da jim dol visi za vse ,ker so se na zeleznici navadli da nimajo nobene odgovornosti samo da pade "del moje place " na njihov TRR - ZA NE DELO!!!! Mrs gamat smrdljiva javno upravna


Gost

#2

2015-01-16 17:51

za bolši jutri in za nas samo to.
Mili

#3

2015-01-16 22:35

Nujno vlakovne povezave, v podporo javnemu mestnemu prometu. Hočemo manj izpustov, manj avtomobilskih prevozov in manj stroškov parkiranj, želimo druženje na vlakih in varne in hitre vožnje.


Gost

#4

2015-01-17 08:49

potrebno je okoliska mesta povezati hitro z Ljubljano, ker se tudi okolica zelo hitro razvija in veliko ljudi se seli iz Lj v okoliske kraje in je zato pomembno da kot razvijajoce se mesto postane prebivalstvo mobilno

Gost

#5

2015-01-17 14:53

Super ideja

Gost

#6

2015-01-17 22:11

Nujno moramo razbremeniti Dolenjsko cesto.
Ne vidim razloga zakaj se nebi postaja na Lavrici obnovila in spet postala aktualna.

Gost

#7

2015-01-18 10:15

Pohvalno!
Emanuela

#8 Zdrav razum

2015-01-18 10:17

Spoštovani,

 

za realizacijo tega projetka je potrebno:

- zgraditi NOVO glavno železniško postajo in jo umestiti na lokacijo, ki omogoča širitev, in hitre povezave v rezvejano mrežo prog, taka lokacij pa je edina primerna na območju dosedanje železniške postje Ljubljana Moste med Letališko in Zaloško cesto. Taka postaja bi omogočala transfer potnikov, povezave v vse smeri in razbremenila sedanjo glavno postajo Ljubljana, ki bi postala samo tranzitna postaja. S tem bi se tudi izognili večni dilemi ali sedanjo postajo graditi v dveh ali več nivojih za tranzit tovornh vlakov, ker bi obstoječe tirne kapacitete temu zadostovale;

- povezava s Tivolskim lokom je del rešitve. Potrebna je tudi povezava z t.i. Rakovniškim lokom, da se omogoča direktne vožnje vlakov iz smeri zasavja v smeri Rakovnika, Škofljice grosuplaj in obratno.

- Predvsem pa je potrebno obstoječe povezave nadgraditi smiselno potrebam potnikov. Direktne povezave iz Grosupeljske smeri v Kamnik, iz Litijske v smer Kranja, iz Borovnice v BTC.......kar je že nekaj let "predlog" a se ga na okorelih Slobesnkih železnicah otepajo, ker bi bila potrebna popolna sprememba, potrebno bi bilo začeti delati. Tako pa sedaj vse konča z delom v Ljubljani in je vsem lepo, le potnikom ne prinaša nobenega efekta.


Gost

#9

2015-01-18 15:09

Zdi se mi ključno, da je omejevanje prometa v Ljubljani, s čimer se strinjam, podprto z urejenim (pogostim in doslednim) javnim prevozom. Vlak se mi zdi veliko boljša izbira za daljše razdalje (Kranj, Kamnik itd.) saj se tako izogneš zamaškom ob prometnih konicah.
Ob novi ureditvi bi se sigurno povečala uporaba javnega prometa.
gigi

#10

2015-01-18 17:14

za 1,4 miljarde € - kokr bi ta debilna država rada dala za industrijski tir v Koper - naj se raj obstoječe proge posodobi za 160 km/h, da se bo sploh še kdo vozu z železnico, Koper pa naj povežejo s Trstom za 1/20 cene t.i. 2. tira!


Gost

#11

2015-01-18 22:04

Nujno potrebna stvar da postanemo konkurečni severnim sosedom

Gost

#12 Re:

2015-01-18 22:09

#10: gigi -  

 2 gi tir bo povezal tudi Koper z osrednjo slovenjo saj bo več prostih tras za vožnje potniških vlakov+ križanj ni več. 

tako da najbolje bi bilo in posodobiti železnice in zgraditi drugi tir.... denarja bi bilo dovolj, le pokrast se ga ne sme


Gost

#13

2015-01-21 13:18

Tako je prav. Še v Mariboru eno :-)
JA!

#14 Re:

2015-01-21 13:19


Gost

#15

2015-01-21 19:47

Ja, verjetno bo res najprej potreben drugi tir, da bo zmožno prepeljati toliko vlakov, pa tudi nakup novih vlakov/vagonov - oboje je verjetno razlog (stroški), zakaj zadeva še ni bila izvedena. Hvala.
gigi

#16 Re: Re:

2015-01-21 20:43

#12: - Re:  

a ni zadost dobr če je Koper povezan z osrednjo slovenijo prek Trsta - a je treba davkoplačevalce oropat za 1,4 miljarde €, da so kolonizatorji direktno povezani s kraji od koder so prišli?!


Gost

#17

2015-01-24 14:58

15 min bi razširil na 30 min, s čimer bi bil pokrit skoraj ves urbani del Slovenije : manjši kraji bi bili tako povezani z večjimi mesti
Dijak

#18

2015-01-24 18:00

Seveda je izboljšanje železniškega prometa v okolici Ljubljane nujno. A brez večjih investicij 15 minutni interval ni možen; vzroki so infrastruktura, vozni park in tudi prometna politika (tovorni promet je bolj profiten in ima prednost pred potniškim).

1. Infrastruktura: v Ljubljano vodi 5 prog iz smeri Kamnik, Litija, Grosuplje, Borovnica in Kranj. Progi iz Borovnice in Litije sta dvotirni in elektrificirani in omogočata skupaj s sodobnimi signalno-varnostnimi napravami in omejitvami ok. 100km/h ena 10, druga 3 minutni interval med vlaki v obe smeri.

Proga proti Kranju je tudi sodobna, ampak je za razliko od prejšnjih dveh enotirna, torej se morajo vlaki na postajah križati, kar pomeni da je 3 minutni interval med vlaki lahko samo v eno smer. Progi proti Grosupljem in Kamniku imata zastarele signalno-varnostne naprave in imata omejitev 70 in druga 50 km/h omogočata ok. 25 minutni interval med vlaki v obe smeri.

Če ne štejemo tovornega prometa, ki je (SŽ-ju, državi,...) prioriteta. 

Rešitev: posodobitev signalno-varnostnih naprav, temeljita posodobitev prog za večje hitrosti in izgradnja 2. tirov na relacijah Lj.-Grosuplje, -Kamnik in -Kranj (ni nujno, da ob obstoječem). Prav tako pa tudi posodobitev obstoječih postaj in izgradnja nekaterih novih (Vič, Rudnik,...).

 

2. Vozni park: po elektrificiranih progah vozijo t.i. lokalne vlake v Ljubljano garniture "Siemens" (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/S%C5%BD_series_312_EMU.JPG), ki so sicer mišljene za primestni promet, a vozijo celo do Maribora, Dobove, Sežane in Jesenic (to pa je daleč od primestnega ranga). Dizel vlake vozijo "Kanarčki" (http://www.lokomotive.de/lok/images/stories/SZ/SZ-713-110-1000.jpg).

Garnitur že zdaj ob konicah primanjkuje, še zdaleč pa jih ni dovolj za 15 min. interval.

Rešitev: Nakup novih električnih garnitur za medmestni promet in sploh novih dizelskih garnitur (ali pa elektrifikacija celotnega omrežja).

 

3. Ker je tovorni promet bolj profiten, bo vedno imel prednost. 2. tir (z malimi črkami, ker gre za pojem) Divača-Koper potrebujemo in naj se ga zgradi ampak potrebujemo ga zdaj-takoj. "2. TIR" (z velikimi črkami, ker gre za projekt), kot je mišljen se bo gradil (če se ga bo sploh začelo graditi) zelo dolgo časa, ker je teren skrajno zahteven - tuneli so dolgi ok. 20km.

V tem trenutku in to hitro bi se lahko zgradilo še en tir, ki je vzporeden obstoječemu ("2. TIR", kot je mišljen ima popolnoma drugačno traso), kot začasna rešitev, ki bi povečala prepustnost proge; ostalo bi le 9km dolgo ozko grlo med Črnotičami in Hrastovljami namesto 49km enotirne proge, kot je zdaj med Divačo in Koprom. 

Potem pa je čas še za "2. TIR" kot zapolnitev tistega ozkega grla ter spodobno progo za potniški promet.

 

 

Da o posodobitvi glavnega kolodvora Ljubljana sploh ne govorimo, ker je sramota Sloveniji. Vsaj estetsko bi se jo dalo urediti z zelo malo denarja, da bi pa še ustrezala sodobnim standardem, to pa bi bilo treba seči globlje v žep...

Na tem mestu bi še omenil kombinacijo "KOLO + VLAK", ki bi bila enostavno super za Slovenijo, če bi se vlake, postaje, cene, promocijo... uredilo.

 

Sem mnenja, da rabimo sodoben potniški in tovorni železniški promet, kot ga imajo npr. v Avstriji, Nemčiji,... A brez večjih investicij ne bo šlo. Avtocestni križ je zgrajen, torej bo treba denar preusmeriti še na železnico, ker je vlak najboljša oblika prevoza po kopnem zaradi ekologije, varnosti, udobja,...

 

Edina stvar, ki bi se jo lahko vsaj malo bolje uredilo brez večjih investicij je kombinacija "KOLO + VLAK", ker trenutna ponuda ni primerna za dnevne migrante, ampak samo za izletnike.


Gost

#19

2015-01-26 08:01

Več zraka za pešce, kolesarje, stare in čisto majhne...

Gost

#20 Re:

2015-01-28 14:22

#19: -  realist

Ali je jasno:

1) število dnevnih migrantov,

2) kakšne so številke aktualnih načinov migracije,

3) kolikšen del teh bi prešel na železnico,

4) in pod kakšnimi pogoji (trajanje potovanja, možnosti parkiranja na vstopnih postajah......)

5) in kakšni bi bili stroški za vse skupaj,

6) in kdo naj bi vse skupaj financiral- maloverjetno obubožana državne železnice in eneko revna država

Pred podpisovanjem peticije bi  moralo biti vse skupaj jasno. Sicer je vse skupaj podobno sanjam malega kitajčka, pardon slovenčka.


Gost

#21

2015-01-29 08:46

z vlakom se je super voziti, če bi primestni vozili pogosteje, bi se gotovo več ljudi vozilo z njimi. jaz jih že poznamnekaj.

Gost

#22

2015-01-29 12:49

Ljudi in kolesa na vlake!

Gost

#23

2015-01-31 09:39

Dobro! Vlak je rešitev ne avtomobil

Gost

#24

2015-02-02 18:53

Naj se končno zgodi!!!!!!!!!!

Gost

#25

2015-02-05 15:49

Nujno potrebno, vsaj 30 let prepozno. Politiki dlje od govorjenja "treba je, moramo" ne vedo. Sem pobudnik.