Za možnost legalnega letenja z MODELI v Republiki Sloveniji


Gost

/ #24

2016-05-20 11:10

Pozdravljeni,  

modelar sem že 40 let in v tem času nikoli nisem imel situacije, da bi ogrožal ljudi ali povzročil materialno škodo (razen sebi, pa še tisto redko kdaj). Seveda vedno obstaja možnost, da kakšna stvar zataji in lom modela je lahko hitro tu. Če se letalsko modelarstvo izvaja na za to predvidenih vzletiščih in stran od naseljenega območja kakršnokoli govorjenje s strani CAA o zagotavljanju varnosti nima nobenega smisla, ker za varnost poskrbimo že sami modelarji in klubi s svojimi pravilniki. Vsekakor se pa strinjam, da se uredi in omeji dejavnost z droni v urbanem okolju ker tam nimajo kaj iskat. Kot kaže ima nekdo z agencije apetite po koncesiji in bi se rad okoristil še z modelarji.  

Na prvi strani CAA imajo napisano svoje poslanstvo, ki ga navajam:   Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije se razvija v visoko kakovostno organizacijo, ki bo predstavljala center civilnega letalstva v Republiki Sloveniji in širše. Glavni in najpomembnejši osnovni cilj je doseganje nadpovprečnih rezultatov na vseh področjih njenega delovanja. Primarno je osredotočena na varnost civilnega letalstva, ob tem pa zagotavlja pogoje za stalen razvoj civilnega letalstva v Republiki Sloveniji, podpira domačo letalsko industrijo ter razvoj športnega letalstva ob upoštevanju vseh zahtev letalske varnosti.  Rdeča nit vseh aktivnosti je zagotavljanje ustreznega nadzora z zadostnim številom strokovno usposobljenih in kompetentnih ljudi ter zaščita javnega interesa, ki ga na področju civilnega letalstva predstavlja varen, reden in nemoten zračni promet.  

Že od ustanovitve CAA (iz prejšnjega ministrstva za letalstvo) se vidi, da je CAA namenjena za odžiranje finančnih sredstev pilotov in graditeljev zrakoplovov v smislu financiranja same sebe. Lep primer je recimo samo izdaja dovoljenja za amatersko gradnjo, ki je prej stalo 29€, sedaj pa kar 756€ in za ta denar dobiš A4 list, na katerem piše, da ti dovolijo gradnjo zrakoplova. Seveda ti lepo razložijo: »Tarifa se plačuje na osnovi prejetega sklepa o stroških, ki ga Agencija izda predlagatelju po vložitvi njegove vloge za izvedbo storitve.« Predlagatelj plača storitev iz te tarife v dobro Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije. Na vprašanje ZAKAJ tako visoke tarife smo dobili odgovor: Če imate denar za avijone imate tudi za tako visoke tarife.  

Kot ugotavljamo že vrsto let CAA in visoko kakovostna organizacija nimata nič skupnega. Za vse svoje storitve zahtevajo 100% plačilo v naprej (se ve, komu se tako plačuje!), po tem se pa ne držijo nobenih zakonskih rokov za izvedbo storitve in zaradi njih nimajo letala plovnosti in vzletališča uporabnih dovoljenj.  

Očitno je mišljeno doseganje nadpovprečnih rezultatov v smislu zaviranja razvoja slovenskega letalstva in kraje od slovenskih državljanov, njihova zadnja direktiva pa rezultat nepoznavanja tako letalstva kot modelarstva in je v veliko sramoto podpisnika. Morda ne bi bilo slabo, če bi prebral svoje poslanstvo preden je podpisal tako neumnost.

Vsa prizadevanja za privatizacijo CAA, monopol nad letalstvom in pohlep po denarju bodo na žalost na koncu plačali piloti in modelarji.  

Pa lep dan še naprej,

Igor