Polnjene občinske blagajne ali večanje prometne varnosti?!

jana

/ #25

2015-06-16 21:42

Je suis Stephen Hawking nihče ne oporeka, da ob cesti živite tudi ljudje, a ne gre pozabiti, da tudi marsikje ob glavni cesti živijo ljudje. In ob poštenem premisleku lahko zaključimo, da se na glavno cesto, na kateri je omejitev 90km/h, ob ponekod po cestišču prekinjeni črti, v primerljivih ali pa nevarnejših pogojih vključujejo vozniki iz smeri Smrekc, Hrašč, Studenca, Hrenovic, Bolka, Landola/Šmihela, Gorič, vsi v Hruševju "pri Mileni", pri Treh hišah, Hudičevcu,...

Dvomim, da v državah, ki jih naštevaš, postavijo radar neposredno za tablo z oznako naselja. Nekje smo že omenjali statistiko in upravičenost meritev. Torej, naj se javnosti posredujejo podatki, na katerih mestih, kolikokrat in v kakšnem trajanju so se opravljale meritve v zadjem letu, dveh. Kolikšen delež voznikov na posameznih mestih prekorači najvišjo dovoljeno hitrost, koliko procentov dovoljene hitrosti znašajo prekoračitve, za koliko evrov je radar na posameznem mestu povečal proračun na uro meritev. Koliko prekrškarjev so ujeli ob prvem merjenju na določenem mestu, kaj se je dogajalo ob ponavljajočih se meritvah. Lahko (in upam), da se motim, a v zadnjih dveh letih se spomnim radarja pred vrtcem,oz. Globočnikovo šolo zgolj ob začetku šolskega leta 2013/14, na Tržaški nikoli, ravno tako ne na Ljubljanski v centru. Na osnovi česa so bila ta mesta prepoznana za "manj nevarna" in nepotreba spremljanja z radarji? Pa si upam trditi, da se tudi v jutranji konici najdejo junaki, ki mimo vrtca in šol krepko prekoračijo hitrost. Ni jih veliko, a so. In verjetno bi se tudi ob vnaprej znanih meritvah vedno našel kdo, ki bi hitrost prekoračil. Težava pa nastane, ko dovoljeno hitrost preseže (vsaj tak je vtis) ne več zanemarljiv del voznikov. Govorice so, da za prekoračitve do 60km/h redarstvo sploh ne pošilja kazni. Šele za hitrost višjo od 61km/h  (ob upoštevani toleranci) si tudi denarno kaznovan in nagrajen s točkami. Torej naj se predočijo podatki o višinah in številu posameznih kazni. Naj se tudi izračuna delež, ki ga ima višina izrečene kazni na posameznem merilnem mestu. 

Strogo pravno se strinjam, table za omejitev so dovolj povedne same po sebi. A vendar, ali je pravično postaviti radar skoraj ob tabli, na mesto, ki je pregledno in za katerega je bolj kot ne splošno znano, da vozniki na njem bodisi pospešujejo ob odhodu iz mesta bodisi zavirajo pri prihodu vanj? Zakaj se meritve niso opravljale pred uvozom, oz. izvozom iz krožišča? Vozniki, ki se dnevno vozijo po tej cesti v Posotjno in iz nje, imajo "izdelan slog vožnje". Ne vozijo danes 80km/h, jutri pa 40km/h. Cesto poznajo in verjetno vedno pospešijo, oz. zavrejo na približno istem mestu. Ne zato ker bi se jim mudilo, ampak ker so tako navajeni in doslej niso bili nikoli opozorjeni, da je ob Primožu posebej kritično mesto. Verjetno jih ni malo, ki še pomnijo nekdanjo omejitev ob prihodu v Postojno - 70km/h. Ali je pošteno do voznikov, da niso bili opozorjeni niti na meritve niti na povečano tveganje za neljube prometne dogodke na tistem mestu? Zakaj, na osnovi česa je bilo to mesto prepoznano kot nevarno? Pri slednjem vprašanju ni sprejemljiv odgovor, ker je bilo izmerjenih toliko in toliko prekoračitev hitrosti. Kot dokaz nevarnosti mesta se omenja prehiter motorist. Ali je bil izjema, ali, in koliko, je bilo primerljivih prekoračitev hitrosti? Naj se predloži seznam zaznanih prekoračitev, zgolj številke, brez osebnih podatkov.

Ne vem, če sem prav razumela, a če se je dobršen del meritev opravljal med tednom, se mi poraja vprašanje vpliva na "sobotne in nedeljske" voznike. Ne verjamem, da se na radar ujeti starši in delavci tudi ob vikendih v enakem številu vozijo v mesto in iz njega. Prav tako ne vidim posebnega razloga, da bi "Jožica z Liva" med vikendom podivjala in vozila veliko hitreje kot v četrtek. Upam si trditi, da tudi za vikend vozi tako kot vozi med tednom. In utegnilo se je zgoditi, da bo zaradi pregledne ravnine, 100 metrov (če sploh) pred koncem mesta, ob znaten del svojih mesečnih prihodkov ali pa celo prihrankov. Priznam, če si prikličem v spomin sliko vključevanja na cesto "pri Smrekcah" (no, ali pa kar na kateremkoli v prvem odstavku naštetem mestu) težko prežvečim argument varnega vključevanja pri gostilni in v poslovno-obrtni coni. 

Razumljivo, ne nasprotujem nadzorovanju prometa in merjenju hitrosti. A naj se odpravijo dvomi v smiselnost in pravičnost opravljanja meritev na dotičnem mestu. Naj se ne odpravijo z naštevanjem pravnih norm (jasno je, da sta hitra vožnja mimo šole in pri Primožu formalno izenačeni), temveč s številkami in njihovimi preračuni. To bo najboljši odgovor na očitke o polnjenju proračuna z denarjem zaradi prekoračitev hitrosti. Pa naj bodo naši občinski svetniki face, naj denar, izpuljen iz denarnic "Primoževih prekrškarjev", porabijo za plačilo najema radarja za dneve meritev, preostanek pa naj se (transparentno!) nameni nakupu šolskih potrebščin za otroke iz socialno ogroženih družin.