ZA OHRANITEV NOVEGA ZAKONA O ZAKONSKI ZVEZI IN DRUŽINSKIH RAZMERJIH

Neuromancer

/ #290 Misliti družine

2015-03-11 14:02

Pozdravljeni!

Na spodnji povezavi si lahko ogledate 15-minutni film, ki so ga marca 2012 posneli študenti in profesorji Oddelka za kulturno antropologijo, ki med drugim predstavi bistvene antropološke ideje in informacije, ki jih bi moral poznati vsak, sploh pa tisti, ki se ukvarjajo s politiko družine.

Misliti družine (2012):

https://www.youtube.com/watch?v=rqHRmw_5fxA

 

- družina ni "naravna "tvorba, ni vpisana v človeško biologijo!

- družina je družbena tvar in se skozi čas in prostor venomer spreminja, kaj takega kot "tradicionalna", "narvna" ali "prvotna" družina, ki naj bi od vekomaj bila nespremenjena, ne obstaja!

- skupnosti, ki jih razumemo kot družine, so po svetu zelo različne, nekatere skupnosti pa niti ne poznajo koncepta in besede, ki bi ustrezala evropski ideji "družine", to ni objektiven (etski) pojem!

- družina ni osnovna celica družbe, reprodukcija družbe se ne začne z družino, ampak z materjo in otrokom!

- otrok ne potrebuje nujno mame in očeta! potrebuje ljubezen in pozornost! Seksualne navade staršev pri vzgoji nimajo nobene veze, prav tako ne, kaj imajo starši med nogami. Vlogo starša lahko odigra kdorkoli. Ena ženska, dva moška, tri ženske, brat, ...

- sorodstveni sistemi po svetu so zelo raznoliki in zapleteni, otroci nekje (Papua Nova Gvineja) lahko odraščajo povsem uspešno z materjo in njenimi bližnjimi sorodniki (a brez očeta), spet drugje (Havaji) otrok vse materine sestre pojmuje kot starše in jih imenuje "mama". Oblike življenja po svetu so izjemno pestre!

- homoseksualne skupnosti niso neka odklonska vedenja, ki bi jih sproducirala moderna doba... Homoseksualnost poznajo vse človeške skupnosti, prav tako drugi primati in živali. Ljudje so od nekdaj imeli zelo raznolika in pestra seksualna življneja, heteronormativnost pa je zgolj ena od oblik razumevanja spolnosti, ki je v sedanjem času pojmovana kot "normalno vedenje." Kot je poudrjal filozof Michel Foucault je spolnost vedno tudi tarča mehanizmov nadzora in oblasti, tisti, ki ne ustrezajo prevladujočemu pojmovanju "normalnega" seksualnega življenja (npr. homoseksualci) prek teh mehanizmov postanejo tarča vseh mogočih grozot.