Za racionalnejše izobraževanje za poučevanje tujega jezika v 1.tr

To objavo je odstranil pisec objave sam (Show details)

2015-01-25 16:11



Gost

#2

2015-01-26 08:36

Da učitelj tujega jezika ni sposoben učiti v 1. triadi?
To je velika izmišljotina, ki seveda potegne za sabo velik denar. Kdo je to ocenil oz. preveril?

Gost

#3

2015-01-26 20:20

Kar naenkrat je učiteljica razrednega pouka z opravljenim modulom (z vsem spoštovanjem do njenega dela, da ne bo nesporazuma) bolj usposobljena za poučevanje tujega jezika kot pa učitelj ali profesor, ki se je jezika več let učil na fakulteti. Popoln nesmisel. Da ne govorimo o tem, koliko učiteljic in učiteljev tujega jezika je medtem ostalo brez zaposlitve - tudi zaradi varčevanja. Zdi se, kot da se nekdo norčuje iz naše strokovnosti in na preizkušnjo postavlja našo potrpežljivost.

Gost

#4

2015-01-26 21:02

Dragi kolegi, ali se zavedate, da učenci v 1. in 2. razredu še ne pišejo oz. komaj kaj? Da je pri zapisu potrebno obvladati poteznost črk in števil, za kar smo se usposobili učitelji razrednega pouka, anglisti pa žal ne? Da je v razredu z mano mnogokrat lutka, še večkrat gib in načeloma uporabljam didaktike vseh predmetov, ker je jezik TJA (konkretno v 2. razredu) integriran skozi vse predmete; tudi šport, predvsem pa glasbo. In da, opravila sem modul 750 ur v času dveh let, English verb pri prof. Komarjevi in fonetiko pri Šuštaršiču in večino tistega, kar vi, pa verjetno še nekaj zraven; in ni bilo ravno enostavno. 

Za poučevanje v 1. triadi mora učitelj v prvi vrsti biti podkovan pri vseh didaktikah in nič manj jezikovno.

To je moje skromno mnenje. Interpretacija je vaša.  


Gost

#5 pomanjkljiva strokovnost

2015-01-26 21:36

Kaj se bo zgodilo, ko se bodo otroci zaradi premajhne strokovne usposobljenosti učiteljic razrednega pouka (brez zamere, ampak zgolj po opravljenem modulu ni možno imeti celostnega občutka za jezik) za vse življenje neko stvar naučili narobe? Zlepa jih ne bo mogoče v višjih razredih tega pravilno naučiti. Naredila se bo nepopravljiva škoda. Nekomu je očitno v interesu, da ustvarjamo vedno bolj pomanjkljivo izobražene ljudi. 

Potem bomo pa čez nekaj let doživeli še to, da bodo recimo v prvem triletju brez težav lahko poučevali rojeni govorci (native speakerji), ki jim pa sploh ne bo potrebno imeti posebnih znanj in veščin za to obdobje.

 


Gost

#6

2015-01-27 05:20

Joj, ne začnite se prepirati med sabo, samo to čakajo. Dejstvo je, DA SE DENAR MEČE SKOZI OKNO, NI GA PA ZA NUJNE STVARI (ukinjajo se zikske šole, interesne dejavnosti, učna pomoč ...) Kolegi, bodimo složni.


Gost

#7 Re:

2015-01-27 16:04

#6: -  

 Se popolnoma strinjam. Najslabše kar je, je da se zdaj gremo kdo je boljši, kdo več ve in podobno... Verjetno pa se vsi strinjamo, da je tole izobraževanje, tako kot se izvaja zdaj, prenapihnjeno in narejeno predvsem po meri predavateljev na dotičnih fakultetah.


Gost

#8 Re: pomanjkljiva strokovnost

2015-01-27 16:46

#5: - pomanjkljiva strokovnost 

 

 

Za poučevanje v 1. triadi mora učitelj v prvi vrsti biti podkovan pri vseh didaktikah in nič manj jezikovno.

Glede na 20 letno prakso menim, da kakšnega hudega strokovnega kolapsa na področju jezika nisem zagrešila... kaj pa obratno?

 

 To je moje skromno mnenje. Interpretacija je vaša. 

 


Gost

#9 Re: Re: pomanjkljiva strokovnost

2015-01-27 17:14

#8: - Re: pomanjkljiva strokovnost 

 Ali bi sami sebe poimenovali: jack of all trades but master of none?

Dandanes se pač vsi tako zelo spoznajo na angleščino, da glava peče.

Posledice bodo na žalost najbolj občutili otroci. 

Da ne govorimo o nepotrebnih pričkanjih med razrednimi in predmetnimi učitelji, ki ne služijo ničemur.

Naj naredijo eno krajše izpopolnjevanje za profesorje angleščine s sprejemljivimi stroški, pa bo volk sit in koza cela. Ne pa da nas vse mečejo v isti koš  in se delajo norca iz naše strokovnosti in že pridobljene izobrazbe. V tujini, na primer, se tako dopolnjeno izobrazbo lahko pridobi s poletnim intenzivnim tečajem (Certificate of teaching English to young learners), pri nas pa se to izvaja zgolj in samo v Mariboru! LEPO VAS PROSIM. Verjetno pa takega v tujini pridobljenega znanja pri nas sploh ne bi upoštevali.... Slovenija, od kod lepote tvoje?!?!?!

 


Gost

#10

2015-01-27 22:42

Pozdravljeni!

Sama sem lansko leto zaključila z izobraževanjem dvoletnega študija angleščine v Ljubljani. Zanj sem se odločila sama in ga sama tudi plačala (vendar ne 3000 evrov kot piše v peticiji, pač pa 1500, ker je država prispevala polovico).

Tudi to, da se izvajajo predmeti, ki so v peticiji našteti, ne drži. Meni je veliko stvari prišlo letos pri poučevanju angleščine zelo prav in mi ni žal, da sem tja hodila, ker mi je zdaj veliko bolj jasno, kako speljati in poučevati jezik v nižjih razredih osnovne šole, kakšne metode in igre uporabiti, kako zelo pomembno je poznavanje slovnice in fonetike (čeprav, da se razumemo, ni bilo enostavno učenje), vendar je še kako potrebno. Tudi to, kako vrednotiti učbenik in katere izbrati za poučevanje.

Moj komentar: 80 % predmetov je koristnih. Ostalih 20 (kot povsod) pa (vsaj meni) ne.

 

LP


Gost

#11 Re: Re: Re: pomanjkljiva strokovnost

2015-01-28 08:28

#9: - Re: Re: pomanjkljiva strokovnost 

 Spoštovana kolegica,

s tem odgovorom mislim zaključiti nesmiselni pink - ponk, ker razumem namen peticije za višje cilje. Eden od njih je sodelovanje anglistov in razrednega pouka, saj bomo samo tako zavarovali naše učence in poskrbeli, da ne bodo na slabšem, ampak na boljšem.

 

In da...

 Ali bi sami sebe poimenovali: jack of all trades but master of none?

nekako tako bi sebe poimenovali lahko vsi učitelji razrednega pouka... lahko bi se temu reklo tudi splošna razgledanost, ki omogoča integracijo in medpredmetno povezovanje drugače, kot če si le master of one.

In nekako imam občutek, da se vi rahlo norčujete iz moje strokovnosti...

Želim vam sporočiti le, da študij PIAOŠ nikakor ne bil nesmiseln, izpite smo opravljali pri profesorjih Filozofske fakultete, in kot smo se mi morali spopolniti na področju angleščine je edinole prav, da se anglisti spopolnijo na področju razrednega pouka, da ne bodo po nepotrebnem nastradali učenci.


Gost

#12 Re:

2015-01-28 11:20

#10: -  

Ti govoriš o modulu za učitelje RP, kar je nekaj drugega. Predmetnik dvoletnega študija angleščine v LJ se BISTVENO razlikuje od predmetnika modula za angliste in nemciste v MB in je točno tak, kot piše v peticiji. To vem, ker modul v MB obiskujem sama. Vpisala sem se, ker se strinjam, da bi se lahko še kaj naučila. Žal je študij zaenkrat razočaranje.


Gost

#13

2015-01-28 11:25

Jaz se pa ne strinjam s peticijo. Diplomo za poučevanje angleščine ŽE IMAM in to za celo vertikalo in mi je ne bo nihče razvrednotil z nekim fiktivnim dodatnim izobraževanjem. Učitelji TJ smo v prvi triadi učili tudi že prej in imamo sigurno s tem več izkušenj kot gospodje na ministrstvu, ki so si zdaj izmislili nek program, o katerem nimajo pojma.


Gost

#14

2015-01-30 09:18

V celoti se strinjam z napisanim. Sama že dobrih dvajset let delam kot profesorica angleščine v nižjih razredih OŠ, zadnjih pet let tudi v prvi triadi, ker me delo s populacijo otrok te starosti veseli. Menim, da sem v vseh teh letih dobro ustvarjala v službi in na vseh izobraževanjih, vključno z dveletnim evropskim projektom UTJ- JIMU (uvajanje tujega jezika...), kjer smo resnično trdo in poglobljeno delali tudi na pripravi učnega načrta (teoretično in praktično z raznimi materiali, ki jih kakšnega profesorice zdaj uporabijo tudi za potrebe dela s študentkami na smeri razredni pouk za profil v diskusiji). S svojim vložkom sem dala kvaliteten prispevek temu področju. Zdaj pa kar na lepem nisem več usposobljena za to delo. Kakšno ponižanje zame, paradoks in zgrešena odločitev kvazi strokovnjakov. Pričakujem in sem prepričana, da se ta problematika mora urediti v prid zdrave pameti, konkretnim situacijam na šoli in v šolstvu (novo zaposlovanje, kljub obstoječemu kvalitetnemu kadru???) in končno tudi v moj prid, saj čutim to delo kot neke vrste življenjsko poslanstvo.

Gost

#15

2015-01-30 21:04

Take vrste izobraževanje kot je ta modul,pa res diši po pohlepu po denarju. Izvajalec je vzgojno izobraževalna institucija, ki bi morala biti vzgled strokovnosti in demokraciji, ne pa pohlepu. Slabo se nam piše, ljubi Slovenci.

Gost

#16 Re:

2015-01-31 13:38

#15: -  UPOR!

 Slabo se nam piše - če bomo to dovolili!!!

In če bomo to dovolili, smo soodgovorni za posledice teh "strokovnih" odlločitev oz. ukrepov. Če se temu odločno in množično upremo (prvi korak je da javno podpišemo  peticijo!), bomo dosegli želeno  spremembo. Če bomo samo tarnali in pasivno čakali na boljše čase, bomo mi in pravica poraženi!!!


Gost

#17

2015-02-01 10:30

V slogi je moč...

Gost

#18

2015-02-01 12:18

Ali bomo z dodatnim izobraževanjem varčevali v šolstvu? Z moduli za dodatno izobraževanje nimam dobrih izkušenj. Največ pedagoških izkušenj prinese le individualno izobraževanje učitelja in seveda izkušnje v pedagoški praksi.

Gost

#19

2015-08-14 08:47

Peticija jasno in enostavno povzema srž problema, ki ga poznamo in živimo mnogi predmetni učitelji angleškega jezika.

Gost

#20 Re: Še moje skromno mnenje.

2020-04-21 18:40

#4: -  

Verjamem, da vam ni bilo enostavno, a to ne dokazuje, da ste opravili večino kot mi. Če vam ni bilo enostavno. Poglejte si, kaj obsega študij enopredmetne angleščine na filozofski fakulteti. Ja, traja 5 let. Žal niste opravili VEČINE kot mi. Še manjšine ne. Zato se tudi pripravljate po 7 ur na eno šolsko uro poučevanja angleščine. Ker ne znate osnove- JEZIKA! In kar ste opravili (na modulu ali na pedagoški fakulteti) je bilo prilagojeno- predmeti so bili prilagojeni. Drznim si reči (po sedaj 4 letnih izkušnjah z vašimi vrstami, primeri dobre prakse), da velika večina učiteljev razrednega pouka na filozofsko fakulteto smer anglistika in amerikanstika sploh sprejeta ne bi bila! Potrebno je bilo imeti oceno pet zadnji 2 leti v gimnaziji in pisati maturo na višjem nivoju 5+3! Če nisi bil resničen talent, hkrati pa knjižni molj, razgledan in deloven, si potem odletel na fakulteti že prvo leto. Kako pa vas spuščajo, je pa absurd!!! Učiteljica, ki je imela pri kolegici anglistki, pazite! popravni izpit iz angleščine na osnovni šoli, sedaj poučuje hči te sodelavke anglistke angleščino v 1.triadi! Imela sem že študentke na praksi, to je sramota za angleški jezik. Super, da ste podkovane v metodikah, odlično, a kaj ko šepa sama BIT, čista osnova- jezik!!! To ni iz trte zvito. Imam trenutno 3 sodelavke s pedagoško in modulom in izgovorjava je popolnoma napačna. Praktično do zadnjega fonema, neverjetno, a je res. Ve se pa še zavedate ne, kaj vse je narobe. Ker pač ne slišite- kot osebe brez posluha za petje. Mar vedo, da fušajo? Trenutno delamo na daljavo zaradi korona virusa- sodelavke se snemajo, mene pa bolijo ušeša. Mislim, da vsak laik lahko sliši, kako slab je jezik. Imam premnogo učencev v osnovni šoli na predmetni stopnji, ki jih milo rečeno prekašajo do neba. To ni nikakršen nivo za učitelja angleščine. Do tega, da ne ločijo niti med osnovnim Present Simplom in Continuousom (pri sami rabi), nimajo znanja o množinskih samostalnikih, ne uporabljajo določnega in nedoločnega člena, ne ločijo fonetično v in w, sploh ne znajo izgovoriti določenih besed, narobe izgovarjajo foneme, nimajo znanja o frazeologiji, konotacijah in dovolj besedišča- posebej, kjer je frazna raba uporabljajo napačne člene, predloge! Ok, znotraj mojega kolektiva, pustimo zdaj to...ampak ta ista stvar se dogaja na predstavitvah dobre prakse na izobraževanjih!

In ja, tudi mi smo PROFESORJI. Moj naziv je profesorica angleščine. V prilogi diplome nam piše, da smo usposobljeni za poučevanje angleščine od 1. do 9. razreda. Diplomo sem, ne boste verjeli, delala na filozofski fakulteti: Teaching Grammar to Young Learners, torej zgodnje poučevanje slovnice. Vseh 60 strani v angleščini, 1 leto samostojnih raziskav. Povejte mi, kako sem lahko to opravila, zdaj pa sem neusposobljena za to delo!? Bolj neusposobljena kot vzgojiteljica v vrtcu, ki je šla delati modul? So nam jasne značilnosti prve triade, začuda, ja! Saj obstajajo izobraževanja. Odkrito, 3x sem udeležila in mi je bilo vse jasno. Potem se je začelo ponavljati. In, ko sem videla dobre primere praks, me je kap. No, pa saj sem učiteljica z več kot desetletjem izkušenj na tem področju. Jaz konkretno poučujem že 13 let- delno tudi v 1 triadi. Ne dobim pa redne zaposlitve, ker nisem usposobljena!? To je norčevanje iz stroke!

Tako je to: kot bi pek in pripravljalec KEBABA rekel vrhunskemu glavnem kuharju francoske restavracije: Ti si neusposobljen! Ne znaš naredit kebaba. Kaj bi mu odvrnil francoski kuhar: Ja, ma če se ga lotim in malo poskusim, ga bom kot za šalo hitro delal mnogo bolje kot ti. Na višjem nivoju pa ne le za na štant.

Naj jaz (pod)cenjujem delo učiteljic razrednega pouka? Zakaj? Nikoli! To ni moja smer. Kar pa sem sodelovala z njimi so krasne! Te iste učiteljice v svoji smeri.

V prvi triadi je glavni cilj usvajanje slušne podobe. Kako se to ponavlja in natolcuje! Kakšne slušne podobe neki pa? Esperanto, Arnold Schwarzenegger stil? Se ne zafrkavam. Đini pig, HAmstr, Walntines day...temu ni konca, samo da odprete usta.

In kdo pravi, da nismo pripravljeni iti na dodatna izobraževanja? Jaz zagrabim vsako priložnost. Naj poudarim, da sem odlična pevka- v bendu sem bila 7 let! Koliko let po zborih. Sem tudi navdušena plesalka. Dramaturgija mi je bila vedno pri srcu in od lastnega partnerja slišano, zakaj nisem igralka. Da, lutke! Za koga nas pa imate, točno? Mi smo UČITELJI!

Ampak kaj bi rado ministrstvo, država in nenazadnje lobiji- pedagoška fakulteta? Da mi, pravi anglisti, napravimo modul za 3000 eur. Ok, tudi to naredim...! Plačam!

Aja, samo v Mariboru na pedagoški fakulteti je??? Trikrat na teden od 15.30-20.15? Jaz imam pa minimalno 2 uri vožnje do tja? Živeča v Ljubljani, univerzitetnem mestu Slovenije. Gotovo je šala? O, pa ni. 

Povejte mi zdaj! Stisnili ste nas v kot, da tenko piskamo. Zaprli ste nam vsa vrata. Na račun koga? Otrok in njihove kvalitetne izobrazbe. Pač razrednih učiteljev je toliko, treba jih je nekako zaposliti. Pa dajmo najti način. Ampak, kako vam je uspelo nas izriniti? Ki smo sama srčika stroke? Svaka čast in bruharija te države. Fuj, res. 

Ne bi povedala resnice in bila bi mnogo bolj tolerantna do neznanja učiteljev, če ne bi doživeli takega izdajstva. Kako akademsko zahtevno fakulteto sem delala, da se mi sedaj upajo reči in napisati NEUSPOSOBLJENA.

Pa še po Prešernovo: drage pedagoške učiteljice! Le čevlje sodi naj kopitar!